Heb je vragen over je opdracht of over een vacature neem contact op. Of misschien kun je het antwoord al vinden bij veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Hoe vraag ik deze opnieuw aan?

U kunt hier een nieuw wachtwoord instellen. Gebruik het emailadres waarmee u een account hebt aangemaakt en u onvangt een mail met een link waarmee u een niew wachtwoord kunt instellen.

Hoe kan ik inloggen

Als u een account heeft kunt u inloggen via de knop rechtboven op deze site.

U kunt ook hier klikken

Hoe kan ik mij inschrijven als leverancier of professional?

Druk op één van de registreer knoppen op deze site, bijvoorbeeld helemaal bovenaan rechts.

Of klik hier om u te registreren als ZZP’er en hier om u te registreren als leverancier. 

NB: Als leverancier hoeft u zich maar één keer te registreren. Degene die zich het eerst registreert kan vervolgens in esd.next heel eenvoudig accounts aanmaken voor collega’s. Bij Instellingen > Team.

Wanneer kan ik een reactie verwachten op mijn aanbieding?
Zodra de aanvraag is gesloten beoordelen wij de binnengekomen aanbiedingen. Vervolgens nemen wij contact op met de leverancier of de professional om aan te geven of de aanbieding wel of niet is doorgezet naar de eindklant.
Hoe vul ik mijn uren in?

In esd.next kunt u zelf uw uren invoeren. Log in en ga naar uw opdrachten. Selecteer de opdracht waarvoor u uren wilt invoeren en ga naar het tabblaadje tijdverantwoording. 

Druk op de knop Registratie om uw uren in te voeren. 

Als u klaar bent met het invoeren van uw uren kunt u op de knop Controleren en verzenden drukken om uw declaratie te controleren en vervolgens te verzenden. U krijgt automatisch bericht als uw declaratie is goedgekeurd. Als uw declaratie niet wordt goedgekeurd krijgt u hier ook een bericht van met de reden van afkeuring. U kunt onder Tijdverantwoording opnieuw op Registratie klikken om eventuele aanpassingen te doen. Als u vervolgens weer op Controleren en verzenden drukt kunt u uw aangepaste declaratie indienen.

Hoe declareer ik mijn kilometers en overige onkosten?

Wanneer u alleen uren declareert dan volstaat het hoofdscherm. U vult het aantal uren en minuten in die u wilt declareren.

Alles wat u invoert wordt direct opgeslagen. U kunt dit uiteraard ook weer wijzigen.

Wanneer u bijvoorbeeld kilometers wilt declareren of overige onkosten dan klikt u op het icoontje naast het uren invoerveld. U ziet dan een detailscherm waarop u kilometers, onkosten en andere tarieven kunt declareren. Uiteraard kunt u alleen kilometers en andere tarieven declareren als dat voor uw opdracht is ingesteld. 

Hoe kan ik een urendeclaratie intrekken?

U kunt uw declaratie altijd weer intrekken zolang deze niet is goedgekeurd. Klik op Declaraties onder het tabje Tijdverantwoording van uw opdracht. Selecteer de declaratie die u wilt intrekken en open deze. Druk vervolgens op de rode knop ‘Intrekken’. De declaratie blijft wel zichtbaar in uw declaratie overzicht met de status ‘ingetrokken’. Aangezien de declaratie reeds is verzonden is er al een mail verstuurd naar de opdrachtgever met het verzoek om de declaratie te beoordelen. Als de opdrachtgever in de mail de link aanklikt dan verschijnt er een bericht dat de declaratie is ingetrokken.

Klik op Registratie om eventuele wijzigingen door te voeren en druk opnieuw op Controleren en verzenden om uw aangepaste declaratie in te dienen.

Hoe kan ik een goedgekeurde declaratie aanpassen?

Een goedgekeurde declaratie kunt u  niet meer aanpassen. De declaratie is formeel goedgekeurd, reeds verwerkt in onze boekhouding en dient als basis voor de facturatie aan de opdrachtgever.

Mocht uw declaratie desalniettemin niet kloppen ga dan naar Registratie en doe de noodzakelijke aanpassingen. Druk vervolgens op Controleren en verzenden waarna uw aanpassingen worden getoond. Controleer de aanpassingen en verstuur ze. U krijgt weer bericht als uw (wijziging) declaratie is behandeld, waarna u een nieuwe factuur kunt verzenden. 

Wat is Reversed Billing?

Voor iedere declaratie die u indient zetten wij automatisch uw factuur klaar. U hoeft alleen uw eigen factuurnummer in te vullen en op verzenden te drukken om uw factuur in te dienen.

Kan ik na sluiting van de aanvraag nog een aanbieding doen?

Indien de aanvraag is gesloten kunt u geen aanbieding meer doen.

Wanneer wordt mijn factuur uitbetaald?

Wij betalen op vaste dagen. Uw factuur wordt betaald op de eerste betaaldag zoals vermeld op onze betaalkalender, nadat uw betaaltermijn is verstreken.