Veelgestelde vragen
Heb je vragen over je opdracht of over een vacature? Aarzel dan niet om contact op te nemen. Of misschien kun je het antwoord al vinden bij onze veelgestelde vragen.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Je kan hier een nieuw wachtwoord instellen. Gebruik daarvoor het e-mailadres waarmee je een account hebt aangemaakt. Je ontvangt dan een mail met een link waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen.
Hoe kan ik inloggen?
Als je een account hebt, kan je inloggen via deze link.
Hoe kan ik mij inschrijven als leverancier of professional?
Druk op één van de registreer knoppen op deze site, bijvoorbeeld helemaal bovenaan rechts.
Of klik hier om je te registreren als ZZP’er en hier om je te registreren als leverancier.
NB: als leverancier hoef je je maar één keer te registreren. Degene die zich het eerst registreert, kan vervolgens in esd.next heel eenvoudig accounts aanmaken voor collega’s. Dit kan bij Instellingen > Team.
Wanneer kan ik een reactie verwachten op mijn aanbieding?
Zodra de aanvraag is gesloten, beoordelen wij de binnengekomen aanbiedingen. Vervolgens nemen wij contact op met de leverancier of de professional om aan te geven of de aanbieding wel of niet is doorgezet naar de eindklant.
Hoe vul ik mijn uren in?
In esd.next kan je zelf jouw uren invoeren. Log in en ga naar jouw opdrachten. Selecteer de opdracht waarvoor je uren wilt invoeren en ga naar het tabblad tijdverantwoording.
Druk op de knop Registratie om jouw uren in te voeren.
Als je klaar bent met het invoeren van jouw uren kan je op de knop Controleren en verzenden drukken om de declaratie te controleren en vervolgens te verzenden. Je krijgt automatisch bericht als de declaratie is goedgekeurd. Als de declaratie niet wordt goedgekeurd krijg je hier ook een bericht van met de reden van afkeuring. Je kan onder Tijdverantwoording opnieuw op Registratie klikken om eventuele aanpassingen te doen. Als je vervolgens weer op Controleren en verzenden drukt kan je de aangepaste declaratie indienen.
Hoe declareer ik mijn kilometers en overige onkosten?
Wanneer je alleen uren declareert dan volstaat het hoofdscherm. Je vult het aantal uren en minuten in dat je wilt declareren.
Alles wat je invoert wordt direct opgeslagen. Je kan dit uiteraard ook weer wijzigen.
Wanneer je bijvoorbeeld kilometers wilt declareren of overige onkosten dan klik je op het icoontje naast het uren invoerveld. Je ziet dan een detailscherm waarop je kilometers, onkosten en andere tarieven kan declareren. Uiteraard kan je alleen kilometers en andere tarieven declareren als dat voor jouw opdracht is ingesteld.
Hoe kan ik een urendeclaratie intrekken?
Het is mogelijk om jouw declaratie in te trekken zolang deze niet is goedgekeurd. Klik op Declaraties onder het tabblad Tijdverantwoording van de opdracht. Selecteer de declaratie die je wil intrekken en open deze. Druk vervolgens op de rode knop ‘Intrekken’. De declaratie blijft wel zichtbaar in het declaratieoverzicht met de status ‘ingetrokken’. Aangezien de declaratie reeds is verzonden is er al een mail verstuurd naar de opdrachtgever met het verzoek om de declaratie te beoordelen. Als de opdrachtgever in de mail de link aanklikt dan verschijnt er een bericht dat de declaratie is ingetrokken.
Klik op Registratie om eventuele wijzigingen door te voeren en druk opnieuw op Controleren en verzenden om de aangepaste declaratie in te dienen.
Hoe kan ik een goedgekeurde declaratie aanpassen?
Een goedgekeurde declaratie is niet meer aan te passen. De declaratie is formeel goedgekeurd, reeds verwerkt in onze boekhouding en dient als basis voor de facturatie aan de opdrachtgever.
Mocht de declaratie desalniettemin niet kloppen, ga dan naar Registratie en doe de noodzakelijke aanpassingen. Druk vervolgens op Controleren en verzenden waarna de aanpassingen worden getoond. Controleer de aanpassingen en verstuur ze. Je krijgt weer bericht als uw (wijziging) declaratie is behandeld, waarna je een nieuwe factuur kunt verzenden.
Wat is Reversed Billing?
Voor iedere declaratie die je indient zetten wij automatisch de factuur klaar. Jij hoeft alleen jouw eigen factuurnummer in te vullen en op verzenden te drukken om de factuur in te dienen.
Kan ik na sluiting van de aanvraag nog een aanbieding doen?
Indien de aanvraag is gesloten kan je geen aanbieding meer doen.
Wanneer wordt mijn factuur uitbetaald?
Wij betalen op vaste dagen. De dinsdag of donderdag na verstrijken van de betaaltermijn verzorgen wij de betaling van je factuur.
Contact
Heb je vragen of wil je meer informatie?
Neem dan contact met ons op, dan gaan we graag met je in gesprek!
Mail: info@onestopsourcing.nl